trygg

- Kvalitet för proffs & hemmafixare

  • 50 år i branschen
  • Stort utbud & kunskap
  • 30 dagars öppet köp
  • Fri frakt över 500kr
My Cart (0)

Kontakta oss

Vanliga frågor

Hur kan jag få veta mer om jag har tekniska frågor om en produkt?

Vi efterstärvar alltid att leverera en så komplett produktinformation som vi kan på hela vårt sortiment. Skulle den informationen du söker saknas kan du alltid kontakta vår kundtjänst så ska vi hjälpa dig i den mån vi kan anförskaffa informationen du eftersöker.

Hur lång är leveranstiden på produkter?

Vi använder oss av DB Schenker PrivPak och DB Schenker Parcel som samarbetspartner.

Leveranstiden är normalt 2-5 dagar om inget annat har anngivits. Beräknad leveranstid finner du på respektive produktsida. Vi packar och levererar under kontorstid på vardagar. Beställer du på kontorstid så lämnar din beställning vårt lager samma dag, eller senast nästföljande arbetsdag.

Vilka fraktsätt skickas min order med?

Servicepoint - Schenker PrivPak
Ditt paket levereras vanligen inom 2-5 arbetsdagar till ett Schenker paketombud. Paketen hämtas hos det närmsta schenker ombud som bestäms med automatik genom ditt postnummer. För att utlämning av paket ska ske måste mottagaren styrka sin identitet genom uppvisande av legitimation. För att byta schenker ombud tillkommer en kostnad på 200 kr, om du vill göra detta ska du kontakta kundtjänst.

Hempaket - Schenker PrivPak Hem
Hempaket är ett både enkelt och säkert sätt att leverera varor till privatpersoner inom Sverige. Leverans sker under dagtid. Ditt paket levereras vanligen inom 2-5 arbetsdagar.

Vilken transportör din order skickas med, beror på din orders vikt och hur otymplig varorna är som du beställt.

Kan jag få mina produkter levererade till annan adress?

När du betalar din beställning med kort kan du få den levererad till annan adress än den du är folkbokförd på. Väljer du att betala beställningen via faktura eller delbetalning kan vi av säkerhetsskäl endast leverera till den adress du är folkbokförd på.

Jag har beställt från Autokatalogen (Autoexperten) hur får jag orderinformation?

Om du har beställt bildelar via Autokatalogen (Autoexperten) till din lokala Laitis butik kan du kontakta butiken via telefon eller e-mail för att få mer information om beställningen. Kontaktinformation till din lokala Laitis butik finner du under fliken ”butiker” i toppmenyn.

Hur handlar jag som organisation på webbshopen?

När du kommer till kassan och fyller i dina uppgifter uppifrån och ner, ska du inte fylla i ditt personnummer, utan du ska trycka på länken nedanför fortsätt beställningen utan personnummer. För organisationer gäller enbart direktbetalning.

Jag vill reklamera en vara, hur går jag tillväga?

Om du köpt varan i någon av våra butiker, ber vi dig kontakta just den butiken eftersom det är dem som då ska hjälpa dig i reklamationsärendet, telefonnummer till alla våra butiker hittar du under fliken ”butiker” i toppmenyn. Om du köpt varan via vår webbshop, ber vi dig kontakta kundtjänst för mer information.

Kontakta oss via e-post

Har du en annan fråga än de som besvaras ovan? Välkommen att kontakta oss via formuläret nedan! Frågor via formuläret som rör köp av produkt eller lagd beställning av produkt besvarar vi inom 48 timmar på vardagar. Övriga frågor via formuläret besvarar vi så fort vi kan!

* Obligatoriska fält

Vill du hellre ställa dina frågor till vår kundtjänst eller ha hjälp med din beställning?

Välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Vi besvarar frågor som rör köp eller lagd order.

 
Kundtjänst:
Returadress:
Laitis Handel AB
Hummergatan 4
973 34 Luleå
Postadress:
Laitis AB
Hummergatan 4
973 34 Luleå

E-mail:
kundtjanst@laitis.se
  Organisationsnummer:
556434-9164